Skip to main content
  • Calculator

WERKEN BIJ SCHILDERSGILDE FRIESLAND

SchildersGilde Friesland is een vooruitstrevend schildersbedrijf, bestaand uit een leuke groep enthousiaste en gedreven collega’s die een voorliefde hebben voor het schildersvak. We zijn ontstaan uit een traditioneel familiebedrijf en hechten aan de normen en waarden die daarmee gepaard gaan. Noordelijke nuchterheid en oog voor de mens is daarin leidend.

We spelen graag in op de ontwikkelingen in de markt en onze omgeving. Dit vertalen we naar concrete acties wat maakt dat we continue in beweging zijn. Ons werkgebied verspreidt zich over de 3 noordelijke provincies. Ons klantenbestand is divers te noemen en maakt dat we een diversiteit aan werken uitvoeren. Dit brengt steeds opnieuw uitdagingen mee, die ons werk nog leuker maakt.

Vacature: calculator/werkvoorbereider

In deze functie ben je in het voortraject verantwoordelijk voor het opnemen van werken en een juiste calculatie voor het opstellen van offertes en ramingen. Een kostenraming resulteert in een reële offerte en voorkomt financiële oneffenheden en meer-/minderwerk achteraf. Je hebt een prominente rol in het voortraject van een werk of project. Je communiceert met de klant/zakelijke relatie om de opdracht goed te begrijpen en eventueel te adviseren.

Als Werkvoorbereider is het jouw verantwoordelijkheid dat in de aanloop van het project/de opdracht alle voorbereidingen zijn verricht. Het project/ de opdracht moet probleemloos kunnen starten en soepel verlopen. In samenwerking met de Projectcoördinator bereid je de concrete uitvoering van een project voor. Dit vertaalt zich naar de volgende werkzaamheden:

  • Het zorgvuldig inmeten, opnemen van gebouwen/objecten
  • Het juist beoordelen van de onderhoudstoestand en adviseren over de toe te passen behandeling(en)
  • Berekenen van manuren, materialen en hulpapparatuur
  • Opstellen van technische specificaties voor de offerte
  • Voorbereidende werkzaamheden verrichten
  • Organiseren van materiaal, materieel en manuren
  • Inrichten van de werklocatie(s)
  • Uitvoeren van voor- en tussencalculaties
  • (i.s.m. de eigenaar) strategisch inkopen van materiaal en materieel doen
  • Administratieve verwerking uitvoeren van tussentijdse aanpassingen of meer-/minderwerk
  • Beheren, controleren en bijwerken van uren- en materiaalregistratiesysteem

Gewenste kennis & ervaring

Onze nieuwe collega heeft ruime kennis opgedaan in een soortgelijke functie met een MBO+ werk- en denkniveau. Het is van belang bekend te zijn met normeringen en deze juist toe te passen. Met de ervaring die je hebt is het voor jou geen probleem om de calculatie op je te nemen en een rol te hebben in het offertetraject. Jij weet de mensen juist te adviseren om de juiste keuzes te maken.

Vragen of solliciteren

De organisatie is als jong en gedreven te definiëren. We werken in een prettige werksfeer en hebben ook een duidelijk doel voor ogen. Onze arbeidsvoorwaarden zijn vastgelegd in de CAO SAVG. Voor meer informatie over ons als bedrijf en onze werken verwijzen wij je naar onze website, maar wees zo vrij om ons te bellen (0516-514 002) wanneer je vragen hebt.

Reageren op deze vacature kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. ter attentie van Roelina Pater.
Wij ontvangen je sollicitatie en cv graag 22 januari, maar eerder mag altijd.